Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Amerikan Hukuku’na giriş, Amerikan hükümet sistemi ve ABD yüksek mahkeme kararlarının bazılarının tartışarak anlamak
Dersin İçeriği:
ABD erkler ayrılığı, ABD anayasası ve seçilmiş belli başlı yüksek mahkeme kararlarının incelenmesi
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Pratik Çalışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav B: Sunum C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Amerikan Hukuku ve hükümet sisteminin çeşitli yüksek yargı kararlarının incelenmesi aracılığı ile öğrenilmesi | |||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Amerikan yönetim yapısının 3 kuvveti, Amerikan Anayasası’nın 1.,2. Ve 3. maddeleri | |
2 | Yasama kuvveti ve görevleri | |
3 | Yargı kuvveti ve görevleri, Federal Mahkeme sistemi, Yürütme yetkisi ve yürütmenin görevleri | |
4 | Youngtown Sheet and Tube Co. V. Sawyer, 343 U.S. 579 (1952) | |
5 | U.S. v. Dixon, 418 US 683 (1974); Clinton v. Jones, 520 US 681 (1997) | |
6 | ARA SINAV | |
7 | Hamdi v. Rumsfeld, Sec. of Defense, et. al. 124 S. Ct. 2633 (2004) | |
8 | INS. v. Chadha, 462 US 919 (1983) | |
9 | US v. Curtiss Wright Export Co., 299 US 304 1936 | |
10 | 1.Ek – İfade Özgürlüğü | |
11 | Ny Times v. Sullivan 376 US 264 (1964) | |
12 | Cox Broadcasting Corp. v. Cohn, 420 US 469 (1975) | |
13 | Turner Broadcasting v. FCC 512 US 622 (1994) | |
14 | Tekrar |
Kaynaklar
Ders Kitabı |
Dersin hocası tarafından hazırlanmış dökümanlar (oyezproject, findlaw.com, scotusblog)
Erwin Chemerinsky Constitutional Law principles and policies, 3rd Edition New York 2006 |
Diğer Kaynaklar | John R. Vile (essential supreme Court decisions: summaries of leading cases in US Constitutional Law (15th New York 2010) |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Vize | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | X | |||||
2 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X | |||||
3 | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | X | |||||
4 | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | X | |||||
5 | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | X | |||||
6 | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | X | |||||
7 | İngilizceyi kullanarak, güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | X | |||||
8 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | X | |||||
9 | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | X | |||||
10 | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | X | |||||
11 | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |