Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
İngilizce konuşma yeteneğini geliştirmek için İngilizce hukuk terminolojisi öğretmek
Dersin İçeriği:
Dersin esas konuları; sözleşmeler, teminat altına alınmış müzakereler, vasiyetname ve tereke, meslek hatası, mesleki sorumluluk ve alternatif çözüm yollarıdır. Sözlü argümanlar, müvekkil görüşmeleri, sözleşme müzakere teknikleri ve arabuluculuk pratik olarak incelenen konulardır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Pratik Çalışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav B: Sunum C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Günlük konuşma İngilizcesine ek olarak Hukuk İngilizcesini de akıcı bir şekilde konuşmak | 7,8,10 | 1,2,3 | A,B |
Avukatlık ve hukuki muhakeme yeteneklerinin geliştirilmesi
|
1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 | A,B |
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse genel bakış, topluluğa karşı nasıl konuşmanın gerektiği | |
2 | Kişisel tanıtım | |
3 | Teminat altına alınmış ilişkiler ve sözleşmeler hukuku | |
4 | Sözlü argümantasyon pratiği | |
5 | Vasiyetname ve tereke | |
6 | Sözlü argümantasyon tekniği | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Mesleki hata, mesleki ahlak | |
9 | Müvekkil görüşme pratiği | |
10 | Sözleşme oluşturma | |
11 | Müzakere teknikleri ve müzakere pratiği | |
12 | Alternatif çözüm yolları | |
13 | Arabuluculuk pratiği | |
14 | Klinik pratik örnek tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | Verilen dersler ve sınıfta dağıtılan çıktılar esastır. |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Vize | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | X | |||||
2 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X | |||||
3 | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | X | |||||
4 | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | x | |||||
5 | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | X | |||||
6 | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | X | |||||
7 | İngilizceyi kullanarak, güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | X | |||||
8 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | X | |||||
9 | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | X | |||||
10 | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | X | |||||
11 | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |