Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Uluslararası hukukun esaslarını öğretmek
Dersin İçeriği:
Uluslararası hukukun kaynakları, Anlaşmaların hazırlık evreleri, uluslararası hukuk süjeleri olarak devletler, devletlerde halefiyet, BM ve AB.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Pratik Çalışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav B: Sunum C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Uluslararası hukukun temel
kavramları |
1,2,3,4 | 1,2,3,4 | A,C |
Uluslararası mahkeme karar- Larını öğrenmek |
4,5,6,7 | 1,2,3,4 | A,C |
Hukuki anlaşmazlıkları çözme Becerisi elde etmek |
6,7,8,9,10 | 1,2,3,4 | A,C |
|
|||
|
|||
|
|||
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Uluslararası hukuka giriş | |
2 | Hukuk sistemlerinin karşılaştırılması | |
3 | Uluslararası hukukun kaynakları | |
4 | Anlaşmalar hukuku | |
5 | Uluslararası hukuk- iç hukuk ilişkileri | |
6 | Devletler | |
7 | Ara sınav | |
8 | Self- determinasyon | |
9 | Devlet ve hükümet tanıma | |
10 | Egemenlik | |
11 | Devlet ardıllığı | |
12 | Uluslararası örgütler | |
13 | BM teşkilatı | |
14 | Diğer uluslararası örgütler |
Kaynaklar
Ders Kitabı | Ray August, Public International Law, Prentice Hall, 1995. |
Diğer Kaynaklar | Ademola Abass, Complete International Law, Oxford 2012 - Martin Dixon, Textbook on International Law, Oxford 2007 - Von Glahn/Taulbee, Law Among Nations, Pearson, 2013 |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Vize | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | ||||||
2 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | ||||||
3 | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | ||||||
4 | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | ||||||
5 | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | ||||||
6 | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | ||||||
7 | İngilizceyi kullanarak, güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | ||||||
8 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | ||||||
9 | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | ||||||
10 | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | ||||||
11 | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |