İdare kavramı, idare hukukunun alanı, tarihçesi, özellikleri ve kaynakları; Türk idare örgütüne egemen olan ilkeler; Türkiye’nin idari yapılanması; Kamu Personeli; İdare malları ve idarenin mal edinme yöntemleri
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersten başarı olan öğrenci:
1) İdare hukuku alanında egemen olan temel ilkeleri, ilgili mevzuat ve içtihadı belirleme, anlama ve yorumlayabilme ve bunlar ışığında uygulamada karşılaşılabilecek sorunları çözebilme, bu çözümleri yazılı ve sözlü ifade edebilme yeteneği kazanır. |
1,3,4,5,6,10 | 1, 2, 3 | A, C |
2) İdarenin yapısı hakkında çağdaş yorum tekniklerini kullanabilme yeteneği kazanır. |
2,3,5,10,11 | 1, 2, 3 | A, C |
3) Personel rejiminin kamu görevlileri ve bireyler açısından karşılıklı ilişkilerini değerlendirme yeteneği edinme | 2,3,5,9,10 | 1, 2, 3 | A, C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, genel ilkeler, idare kavramı | |
2 | İdare hukukunun alanı, İdare hukukunun tarihi gelişimi | |
3 | Hukuka bağlı idare, Sosyal Devlet, İdare Hukukunun kaynakları (dinamik yaklaşım) | |
4 | İdare Hukukunun kaynakları (devam), İdare Hukukunun özellikleri | |
5 | Kamu tüzel kişiliği, idarenin kuruluşu | |
6 | Merkezden yönetim, yerinden yönetim | |
7 | ARA SINAV | |
8 | İdare Teşkilatına genel bakış, İdarenin bütünlüğü | |
9 | Hiyerarşi, idari vesayet | |
10 | Merkezden yönetim örgütleri | |
11 | Yerinden yönetim örgütleri | |
12 | Kamu Personeli (Temel ilkeler) | |
13 | Kamu Personeli (disiplin hukuku), İdare malları | |
14 | İdarenin mal edinme yöntemleri (Kamulaştırma, İstimval) |
Kaynaklar
Ders Kitabı | Şeref Gözübüyük/ Turgut Tan, İdare Hukuku Cilt I, Turhan Kitabevi, 2016 |
Diğer Kaynaklar |
İsmet Giritli& Pertev Bilgen/ Tayfun Akgüner/ Kahraman Berk, İdare Hukuku, Der Yayınları, 2013
Metin Günday, İdare Hukuku, İmaj Yayınevi, 2015 Yıldızhan Yayla, İdare Hukuku, Beta Yayınevi, 2009 Prof. Dr. Oğuz Sancakdar, İdare Hukuku Pratik Çalışma Kitabı, Seçkin Yayınevi, 2016
Prof. Dr. Oğuz Sancakdar, İdari Yargı Pratik Çalışma Kitabı, Seçkin Yayınevi, 2016 |
Materyal Paylaşımı
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar | |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Vize | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | X | |||||
2 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X | |||||
3 | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | X | |||||
4 | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | X | |||||
5 | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | X | |||||
6 | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | X | |||||
7 | İngilizceyi kullanarak, güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | X | |||||
8 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | X | |||||
9 | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | X | |||||
10 | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | X | |||||
11 | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4, 12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |