Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
İngilizce hukuki yazım, araştırma, okuma yetenekleri kazandırmak.
Dersin İçeriği:
Hukuki yazım, araştırma ve okuma dersin esasıdır. Bu ders avukatlar için gerekli olan pratik dil kullanma yeteneğini vermeyi amaçlar. Bu ders öğrencilere; yasaları, içtihat hukukuna ilişkin çeşitli davaları ve emsal kararları verir. Ders çeşitli şekillerde oluşturulmuş yazı örneklerini içerir; müvekkil mektupları, objektif- sübjektif yazım ve hukuki muhtıra yazımı gibi.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Pratik Çalışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav B: Sunum C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İngilizce yazım kurallarının
Temellerini öğrenmek, yasaların Nasıl okunacağını öğrenmek ve onu Gözetlemek ve onu özetlemek, hukuk Kuralı oluşturmayı öğrenmek ve nasıl kritik bir şekilde düşünüp yazabileceğini öğrenmek |
1,3,4,5,6,7,8,10 | 1,2,3,4 | A |
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kayıt süreci/Tanıtım/Okuma materyallerinin tanıtılması | |
2 | Girişler/Kanunun nasıl okunacağı/İçtihat hukukuna giriş | |
3 | Bir dava dosyası nasıl okunur/ Emsal kararlara giriş | |
4 | Hukuki yazımın temelleri/ Pasis Ses v. Aktif Ses | |
5 | Mektup yazımı/Müvekkille ilişkiler | |
6 | Mektup yazımına devam/ Avukat olarak profesyonellik | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Hukuki araştırmaya giriş/Hukuk kuralları ve kanunlar nasıl oluşturulur | |
9 | Hukuki davalar nasıl bulunur/ hukuki davalara nasıl atıf yapılır ve kullanılır | |
10 | IRAC ve CREAC stili yazımlar | |
11 | IRAC ve CREAC stili yazımlar ve sınıf içi egzersizler | |
12 | Argüman oluşturma/ Mantıksal muhakeme | |
13 | Sınıf için hukuki yazım egzersizleri/ Hukuki kuralların olaylara uygulanması | |
14 | Davada kullanılabilecek hukuki bir muhtıra yazılması |
Kaynaklar
Ders Kitabı | Legal Writing and Analysis, Aspen Publishers, INC; 2nd edition (March 2007) |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Vize | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | ||||||
2 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | ||||||
3 | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | ||||||
4 | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | ||||||
5 | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | ||||||
6 | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | ||||||
7 | İngilizceyi kullanarak, güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | ||||||
8 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | ||||||
9 | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | ||||||
10 | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | ||||||
11 | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2.32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |