Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Uluslararası Hukukun devlet sorumluluğu, deniz ve hava hukuku konuları öğretilir
Dersin İçeriği:
Yabancı kişi ve şirketlere karşı devletin sorumluluğu. Deniz Hukuku. Hava ve Uzay Hukuku. Çevre hukuku. Anlaşmazlıkların barışçı yollarla çözümü. Diplomasi yoluyla çözüm. Yargı yoluyla çözüm.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Pratik Çalışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav B: Sunum C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Uluslar arası Hukukun daha spesifik konuları olan uluslar arası deniz hukuku, hava ve uzay hukuku konularıyla, Uluslar arası Adalet Divanı’nda anlaşmazlıkların çözümü konularında öğrencileri gerekli bilgilerle donatmak | |||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Devletin yabancı kişi ve şirketlere karşı sorumluluğu | |
2 | Yabancıların korunmasının standartları | |
3 | Ulusal ve uluslar arası standartlara göre koruma | |
4 | Kamulaştırma- Adil Yargılanma Hakkı | |
5 | Tazminat ve çeşitleri | |
6 | Deniz Hukuku | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Devletin deniz alanları, karasuları, içsular, kıta sahanlığı, bitişik bölge | |
9 | Açık denizler | |
10 | Hava sahası | |
11 | Uzay Hukuku – Çevre Koruması | |
12 | Uluslar arası anlaşmazlıkların diplomasi yoluyla çözümü | |
13 | Anlaşmazlıkların uluslar arası yargı yollarıyla çözümü | |
14 | Devletlerin yargı bağışıklığı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Vize | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | ||||||
2 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | ||||||
3 | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | ||||||
4 | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | ||||||
5 | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | ||||||
6 | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | ||||||
7 | İngilizceyi kullanarak, güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | ||||||
8 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | ||||||
9 | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | ||||||
10 | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | ||||||
11 | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |