Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
İngilizce temel yazma kurallarını anlamak
İçtihat hukukunu nasıl kullanmak gerektiğini anlamak
İçtihat hukukunda bir davayı nasıl araştıracağını anlamak
Hukuki bir meselenin nasıl formüle edileceğini anlamak
IRAC tekniğine uygun olarak İngilizce metin yazmayı öğrenmek
Dersin İçeriği:
Hukuki yazma, araştırma, muhakeme. Bu ders temel olarak İngilizce hukuki belge oluşturabilme yeteneği üzerine yoğunlaşır. Bu bağlamda öğrencilere tüm avukatlar için gerekli olan pratik yetenekleri kazandırmayı amaçlar.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Pratik Çalışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav B: Sunum C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İngilizce temel yazma kurallarını
Öğrenmek, içtihat hukukunun Nasıl kullanılacağını öğrenmek Hukuki bir meselenin nasıl Formülize edileceğini kavramak ve IRAC tekniğine uygun olarak İngilizce metin yazmayı öğrenmek. |
1,3,4,5,6,7,8,10 | 1,2,3,4 | A,C |
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Westlaw’a giriş | |
2 |
Araştırma ödevi ile ilgili açıklamalar/ hukuki olay örneklerine
Giriş ve ikna edici yazma tekniklerine ilişkin genel konsept |
|
3 | Sınıf içi ödev: hukuki bir mesele oluşturmak | |
4 |
Araştırma yöntemlerinin tartışılması, hukuki mesele ile alakalı
Davaların bulunması |
|
5 | Şerhli bir hukuki taslak nasıl hazırlanır | |
6 | Şerhli hukuki taslağa ilişkin hususların tekrarı | |
7 |
ARA SINAV
|
|
8 | Argümantasyon | |
9 | Argümantasyona ilişkin konuların tartışılması: Argümantasyonun amacı nedir; amaçlarınızı nasıl gerçekleştirirsiniz | |
10 | Argümantasyonlara ilişkin konuların tekrarı | |
11 | Hukuki metin parçalarının birleştirilmesi | |
12 | Sözlü argüman oluşturma | |
13 | Sözlü argüman oluşturma | |
14 | Tekrar |
Kaynaklar
Ders Kitabı | Legal Writing and Analysis, Aspen Publisher, Inc; 2nd Edition( March 1, 2007) |
Diğer Kaynaklar | Selected readings and materials |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Vize | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | ||||||
2 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | ||||||
3 | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | ||||||
4 | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | ||||||
5 | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | ||||||
6 | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | ||||||
7 | İngilizceyi kullanarak, güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | ||||||
8 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | ||||||
9 | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | ||||||
10 | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | ||||||
11 | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 59 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |