Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Milletlerarası tahkimin temel kavramlarının öğretilmesi
Dersin İçeriği:
Milletlerarası Ticari Tahkimin kuramsal temelleri ve pratikteki işleyişi
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Pratik Çalışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav B: Sunum C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Milletlerarası Tahkim Kanunu | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3,4 | A |
New York Convention on Recognition and Enforcement of Foreign Arbitral Awards
|
3,4,5,6 | 1,2,3,4 | A |
UNCITRAL Model Law on International Arbitration
|
7,8,9,10 | 1,2,3,4 | A |
|
|||
|
|||
|
|||
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tahkimin tanımı; diğer ihtilaf çözüm mekanizmalarından farkı | |
2 | Tahkime ilişkin Türk ve milletlerarası mevzuatın tanıtılması | |
3 | Ad hoc tahkim ile kurumsal tahkim arasındaki farklar | |
4 | Tahkim anlaşmasının unsurları | |
5 | Hakemlerin yetki ve görevleri, hakemlerin seçimi ve atanması, reddi ve çekilmesi | |
6 | Tahkim yerinin anlam ve önemi; Tahkim yerinin Türkiye olduğu hallerde dikkat edilecek hususlar | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Türk mahkemelerinin münhasır yetkisi ve tahkime elverişlilik | |
9 | Tahkim anlaşmasının özerkliği ve hakemlerin kendi yetkileri hakkında karar verebilme yetkisi | |
10 | Hakemlerin esasa ve usule uyguladıkları hukukun farkı | |
11 | Tahkim yargılamasının pratikte işleyişi | |
12 | Hakemlerin tedbir kararı verme yetkisi | |
13 | Hakem kararlarının tanınması ve tenfizi | |
14 | Sınav öncesi son tekrar |
Kaynaklar
Ders Kitabı | Derste dağıtılan materyaller |
Diğer Kaynaklar |
Milletlerarası Tahkim Hukuku (2 cilt), Ergin Nomer
The Principles and Practice of International Commercial Arbitration, Margaret L. Moses |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Vize | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | x | |||||
2 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | x | |||||
3 | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | x | |||||
4 | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | x | |||||
5 | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | x | |||||
6 | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | x | |||||
7 | İngilizceyi kullanarak, güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | x | |||||
8 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | x | |||||
9 | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | x | |||||
10 | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | x | |||||
11 | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |