Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
İlamlı icra ve Tacirlerin tabi olduğu iflas hukuku usullerinin ve şirketlerin yapılandırma usullerinin öğrencilere öğretilmesi
Dersin İçeriği:
Genel olarak İflas hukuku, konkordato hukuku ve sermaye şirketlerinin yeniden yapılandırılması, Kambiyo senetlerine mahsus haciz yoluyla takip, ilamlı icra
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Pratik Çalışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav B: Sunum C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İlamlı icra hakkında bilgi verilmesi | 3,4,5,6 | 1,2 | A |
Tacirlerin tabi olduğu iflas hukuku usullerinin öğretilmesi
|
9-14 | 1,2,3 | A |
Şirketlerin yapılandırma usullerinin öğrencilere öğretilmesi
|
1,4 | 1,2 | A |
Kambiyo senetlerine mahsus haciz yoluyla takip hakkında bilgi verilmesi
|
1,4 | 1,2 | A |
Rehnin paraya çevrilmesi yoluyla takip hakkında bilgi verilmesi
|
5,6,8 | 1,2,3 | A |
İhtiyati haciz usullerinin öğretilmesi
|
4,5,6,8,9 | 1,4 | A |
Kiralanan taşınmazların icra yoluyla tahliyesi hakkında bilgi verilmesi | 2,6,8,9 | 1,4 | A |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kambiyo senetlerine mahsus haciz yoluyla takip | |
2 | Kiralanan taşınmazların ilamsız icra yoluyla tahliyesi | |
3 | İlamlı icra | |
4 | İcranın geri bırakılması | |
5 | Konusu paradan başka bir şey olan ilamların icrası | |
6 | Rehnin paraya çevrilmesi yoluyla takip | |
7 | ARA SINAV | |
8 | İhtiyati haciz | |
9 | İflas Hukukuna Giriş | |
10 | İflasın hukuki sonuçları | |
11 | İflasın tasfiyesi, İflas masasının idaresi | |
12 | Paraya çevirme ve satış , Aciz belgesi | |
13 | İptal davası, iflasın kapanması | |
14 | Konkordato ve yeniden yapılandırma |
Kaynaklar
Ders Kitabı | İCRA VE İFLAS HUKUKU DERS KİTABI – (BAKİ KURU – RAMAZAN ARSLAN – EJDER YILMAZ ) |
Diğer Kaynaklar | 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Vize | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | x | |||||
2 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | x | |||||
3 | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | x | |||||
4 | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | x | |||||
5 | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | x | |||||
6 | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | x | |||||
7 | İngilizceyi kullanarak, güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | x | |||||
8 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | x | |||||
9 | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | x | |||||
10 | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | x | |||||
11 | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |