Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Öğrencilere konularla ilgili muhakeme yapıp doğru sonuçlara varma yeterliliğinin kazandırılması
Dersin İçeriği:
Aile hukuku dersinde; nişanlanma, evlilik, evliliğin sona ermesi, boşanma sebep ve sonuçları ile hısımlık, velayet ve vesayet, eşler arasındaki mal rejimleri, soybağı ve evlat edinme konuları ele alınmaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Pratik Çalışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav B: Sunum C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hukuki bilgilerin yoğun bir şekilde aktarılması | |||
Problemlere çözüm getirebilme yeteneğinin geliştirilmesi
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Aile Kavramı, Aile Hukukuna Hâkim Olan İlkeler | |
2 | Nişanlanma, Şartları ve Hukuki Sonuçları | |
3 | Nişanlanmanın Sona Ermesi, Sona Ermenin Hüküm ve Sonuçları | |
4 | Evlenme, Şartları, Evlenme Engelleri, Evlenmenin Yokluğu ve Hükümsüzlüğü | |
5 | Evliliğin Sona Ermesi, Boşanma, Boşanma Sebepleri ve Boşanmanın Sonuçları | |
6 | Boşanma Sebepleri ve Boşanmanın Sonuçları | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Mal Rejimleri | |
9 | Mal Rejimleri | |
10 | Soybağı | |
11 | Evlat Edinme | |
12 | Velayet, hakkın kapsamı, çocuğun nafaka hakkı ve bu velayet hakkının sona ermesi | |
13 | Vesayet, organları, vasi ve kayyım, vesayet gerektiren halller | |
14 | Yasal Danışmanlık, Yardım Nafakası |
Kaynaklar
Ders Kitabı | Türk Borçlar Kanunu- Türk Medeni Kanunu |
Diğer Kaynaklar | Mevcut ders kitapları |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Vize | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | x | |||||
2 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X | |||||
3 | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | X | |||||
4 | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | X | |||||
5 | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | X | |||||
6 | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | X | |||||
7 | İngilizceyi kullanarak, güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | X | |||||
8 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | x | |||||
9 | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | X | |||||
10 | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | X | |||||
11 | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4.64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |