Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
İdarenin görevleri, yetkileri ile yargısal denetimine ilişkin esas ve usulleri öğrenmek.
Dersin İçeriği:
İdarenin kamu hizmeti ve kolluk gibi temel görevleri, idari eylem ve işlemler ile idari yargılama konuları incelenmektedir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Pratik Çalışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav B: Sunum C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
1,3,4,5,6,10 | 1, 2, 3 | A |
|
1,3,6,10 | 1, 2, 3 | A |
|
1,2,3,9,10,11 | 1, 2, 3 | A, C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İdare ve idari faaliyet kavramları, İdare Hukukunun konusu | |
2 | Türk idari teşkilatının genel yapısı | |
3 | Türk idari teşkilatının yapısal ilkeleri | |
4 | Merkezi yönetim yapılanması ile yerinden yönetim yapılanması | |
5 | Mahalli idarelerin türleri ve görevleri | |
6 | Kamu kurumları ile meslek teşekküllerinin yapılanması | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Kamu görevlilerin türleri ve özellikleri | |
9 | Kamu görevlilerinin tabi olduğu hukuki rejimin ana hatları | |
10 | Devlet memurlarının hak, yükümlülük ve yasakları | |
11 | Kamulaştırmanın esas ve usulleri | |
12 | Kamulaştırma usulü sebebiyle açılan davalar | |
13 | Kamu mallarının türleri ve özellikleri | |
14 | Kamu mallarından yararlanmanın hukuki rejimi |
Kaynaklar
Ders Kitabı | Şeref Gözübüyük/ Turgut Tan, İdare Hukuku Cilt II, Turhan Kitabevi, 2016 |
Diğer Kaynaklar |
İsmet Giritli& Pertev Bilgen/ Tayfun Akgüner/ Kahraman Berk, İdare Hukuku, Der Yayınları, 2013
Metin Günday, İdare Hukuku, İmaj Yayınevi, 2015 Yıldızhan Yayla, İdare Hukuku, Beta Yayınevi, 2009 Prof. Dr. Oğuz Sancakdar, İdare Hukuku Pratik Çalışma Kitabı, Seçkin Yayınevi, 2016
Prof. Dr. Oğuz Sancakdar, İdari Yargı Pratik Çalışma Kitabı, Seçkin Yayınevi, 2016 |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Vize | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | X | |||||
2 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X | |||||
3 | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | X | |||||
4 | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | X | |||||
5 | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | X | |||||
6 | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | X | |||||
7 | İngilizceyi kullanarak, güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | X | |||||
8 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | X | |||||
9 | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | X | |||||
10 | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | X | |||||
11 | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |