Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Öğrencilerin konularla ilgili muhakeme yapıp doğru sonuçlara varma yeteneğinin kazandırılması
Dersin İçeriği:
Öğrencilerin eşya hukukunun temel prensiplerine hâkim olmasını sağlamak, eşya hukukuna ilişkin Yargıtay ve doktrinde yer alan tartışmalar hakkında bilgi sahibi olunması
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Pratik Çalışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav B: Sunum C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrencilerin hukuk bilgilerini artırıp hukukçu gibi düşünebilme yeteneğinin kazandırılması | 1-11 | 1,2,3,4 | A,C |
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Eşya Hukukuna Giriş (Kavramlar Tanımlar ) | |
2 | Zilyetlik (Zilyetlik kavramı, çeşitleri zilyetlik Karineleri ve bunlara bağlanan sonuçlar ) | |
3 | Zilyetlik (Zilyetliğin Korunması ) | |
4 | Tapu Sicili (Giriş Tapu Sicilinin işlevi tapu siciline hakim olan prensipler) | |
5 | Tapu Sicili (Tapu Siciline Yapılan Kayıtlar, Tapu Siciline Güvenin Korunması) | |
6 | Mülkiyetin Genel Hükümleri | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Topluluk Mülkiyeti (Müşterek Mülkiyet) | |
9 | Topluluk Mülkiyeti (Elbirliği Ve Kat Mülkiyeti) | |
10 | Topluluk Mülkiyeti (Kat Mülkiyeti Kat İrtifakı ) | |
11 | Taşınır ve Taşınmaz Mülkiyeti | |
12 | Taşınmaz Mülkiyetinin Kısıtlanması | |
13 | Sınırlı Ayni Haklar | |
14 | Sınırlı Ayni Haklar |
Kaynaklar
Ders Kitabı | |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Vize | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | X | |||||
2 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X | |||||
3 | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | X | |||||
4 | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | X | |||||
5 | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | X | |||||
6 | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | X | |||||
7 | İngilizceyi kullanarak, güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | X | |||||
8 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | X | |||||
9 | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | X | |||||
10 | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | X | |||||
11 | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |